19 Mayıs 2011 Perşembe

BUGATTI VEYRON

Ferdinand Porsche'nin torunu dönemin Volkswagen Genel Müdürü Ferdinand Piech'in 2001 Cenevre Otomobil Fuarı'nda dünyanın en hızlı, en güçlü ve en pahalı arabasını üretmek üzere söz vermesiyle başlayan Bugatti Veyron projesi, 2003 yılında üretime hazır hale geldi.


Aynı yıl, dünyanın en zor pistlerinden biri Laguna Seca'da yapılan test sürüşleri sırasında aracın pistten çıkması nedeniyle üretimin durdurulmasına karar verildi.



Ferdinand Piech'in 2003 yılında emekli olmasının ardından, yeni Genel Müdür Bernd Pischetsrieder projenin başına Thomas Bscher'i getirdi. Bscher, yaklaşık bir yıl içinde performansı biraz daha düşük ama testlerde devrilmeyen bir Bugatti Veyron geliştirdi. 2003 ve 2005 model Bugatti Veyronlar 0'dan 100 kilometreye 2,5 saniyede çıkabilmektedirler.[1]

Bugatti Veyron ekonomik olarak Volkswagen'e büyük zarar teşkil etmektedir. Veyron'un fiyatı 1.5 milyon Avro gibi yüksek bir tutar olsa da, toplam üretim masrafı yaklaşık 2-3 milyon Avrodur.

Üretim halindeki Bugatti Veyron ilk olarak 19 Ekim2005 tarihinde Tokyo Araba Fuarı'nda gösterildi.
2005 yılındaki Dubai Araba Fuarı'nda, teşhir edilen Veyron dahil 6 adet satılması ve 45 adet Veyron'un da Şubat ayına sipariş edilmesiyle Bugatti Veyron projesinin akışı tamamen değişti. 5 yılda 300 adet üretilmesi öngörülen Bugatti Veyron'un üretim süresi 8 yıla yükseltilmiştir, bu süre içinde üretilecek Bugatti Veyron sayısının bine yakın olması beklenmektedir.

Amerika'da ilk kez 2006 yılındaki Los Angeles Uluslararası Otomobil Fuarı'nda sergilendi.

Bugatti Veyron ile yapılan en yüksek hızı (407 km/sa.), Car and Driver dergisinin editörü Csaba Csere, Volkswagen'in Ehra-Liessen test pistinde gerçekleştirdi.Daha sonra bu yıl düzenlenen Veyron modelinin Super Sport™ versiyonu 431.072 km\h hız ile, dünya birinciliği olan S.S.C.(Shelby Super Cars) Ultimate Aero 412 modelini geçerek rekorun altına adını yazdırmıştır.

7 vitesi olan Bugatti Veyron'un 0'dan 321,9 km/sa. hıza çıkışı; McLaren F1'in 193,1 km/sa.'ten 321,9 km/sa. hıza çıkışından daha hızlıdır. Aracın Benzin deposu 100 Litreliktir. Normal kullanımda 100 Km`de yakit tüketimi 20 Litredir. Ancak araba tam güç ile sürüldügünde 100 Km`de 100 Litre Benzin tüketmektedir, buda 12 dakikada deponun boşalacağı anlamına gelmektedir.

Bugatti Veyron, fabrika dışında dünyada 20 Bentley bayiinde satılır. Bakım ve tamiri de bu bayilerde yaptırılabilir.Rivayete göre Ali Ağaoğlu bile bu arabayı satın alacak cesareti gösterememiştir.

Bugatti Veyron suana kadar dunyada bulunan en hizli olmakla birlikte Lamborghinin son bir kac gun icinde cikartmis oldugu Sesto Elemento modelinden sonra dunyanin en pahali arabasi sifatini kaybetmistir.Ama hala en hizli odur.
Bunlarin yani sira arac 1001 hp gucunde ve 7999 motor dur. Normal bir lastiği yapmak 30 saniye alırken Bugatti Veyron’un tekerleri 1 saatte yapılıyor. 10000 km ömrü olan bu tekerleri almak için 17.000 doları gözden çıkarmanız gerekiyor. Michelin bu tekerlek için lastik işkence aletinde her türlü kuvvete karşı dayanıklı olması için birçok testlerden geçmesi rağmen Michelin’in kendi test pistinde de birçok farklı testlerden geçiyor. Dünya’nın en gelişmiş ıslak pistininde arasında bulunduğu bu pistlerden 19 tane bulunmaktadır.

Aracın en pahalı parçası ise arka şasesidir. Tamamen havacılık teknolojisi kullanılan bu parçanın yapılması 80-90 saat sürmektedir. Yakıt deposu için de 250 parça birleştiriliyor.

 Bu kadar hızlı giden bir aracın aynı performansla durması gerektiği için bu araçta 2 tip fren sistemi bulunmaktadır. Lastiklerdeki fren disk sistemi dışında çok farklı bir sistemde geliştirilmiş. Arka kanat 200km hıza ulaştıktan sonraki frenlemelerde, direk yer ile dik konuma geliyor, sürtünme kuvveti yaratıyor  ve frenleme sistemine yardım ediyor. Hava fren sistemi adını alan bu sistem ilk defa bu araçta kullanılmıştır.  Toplam frenle sisteminin yüzde 30 düzeyinde bir oran ile hava freni kullanılıyor. 10 saniyede maksimum sürattan 0 km’ye inebiliyorki Formula 1 araçlarından bile daha gelişmiş bir sisteme sahip.

1 yorum: